פיתוח הדרכות, קורסים וסדנאות
פיתוח הדרכות איכותיות ומקצועיות - מהרעיון ועד המוצר
פיתוח הדרכות – הדרך להעניק לאחרים מהידע שלכם!
אנשים מגיעים להדרכות כדי לקבל ידע ממי שכבר יש לו את הידע, הניסיון וההתמחות. ולכן/ם יש את הידע, הכלים וההתמחות שאחרים זקוקים להם. כדי למצב את עצמכם כאוטוריטה בתחום ההתמחות שלכם, חשוב לבנות את ההדרכה כמוצר תוכן איכותי.
ישנן הדרכות המועברות לקהל במפגש פרונטלי (מפגש פיזי) ויש באמצעות מפגשי אונליין (באמצעות כלים כמו "זום", למשל). ניתן למצוא היום גם שפע הדרכות מוקלטות מראש (קורסים דיגיטליים). מה עוד חשוב לדעת? שיש קורסים ארוכים ויש סדנאות קצרות.
לפיתוח הדרכות יש שלבים ומתודולוגיות מוסדרות. בניית הדרכה יעילה דורשת זמן וחשיבה החל מבחירת מטרת ההדרכה והנושא, דרך בחירת התכנים וכתיבתם בשפה המתאימה לקהל היעד, פיתוח מערכי שיעור ומצגות ממותגות נלוות, הכנת חומרי עזר ועד ביצוע פעולות סופיות והכנות בהתאם לסוג ההדרכה.
באם תבחרו בפורמט דיגיטלי, ניתן להוסיף שירותי הקלטה, צילום ועריכה.
ניתן לקבל שירות במסגרת "מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה"
פיתוח הדרכות למגוון סוגים של קורסים וסדנאות
ניתן לקבל שירות במסגרת "מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה" – השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף
קורסים דיגיטליים
קורסים דיגיטליים הם דרך נהדרת להעביר את הידע ולזכות במקביל להכנסה פאסיבית.
קורסים מוקלטים צוברים פופולריות רבה ומאפשרים נגישות רבה לצרכני ידע היכולים לצפות בקורס מכל מקום, מכל מכשיר ובכל זמן.
הדרכות פרונטליות
הדרכות פרונטליות הן סדרת מפגשים פנים אל פנים להעברת ידע.
הדרכה פרונטלית מועברת במפגש ממשי, המתקיים בין המנחה ללומדים. גם בעולם הדיגיטלי של היום, עדיין ישנם רבים שיעדיפו מפגשים פרונטליים עם היכולת לקיים קשר ישיר עם המרצה, לשאול שאלות ולקבל מענה מיידי.
סדנאות אונליין והיברידיות
הדרכה אונליין (בזום, למשל) היא "גרסה מודרנית" של הדרכה פרונטלית, כיוון שמתקיים בה, בזמן אמת, מפגש בין המרצה ללומדים, גם אם מרחוק. מדובר בשיתוף והעברת ידע, בשידור חי אינטרנטי.
בתקופה זו, רבים מאיתנו התרגלו ללמוד בלי לצאת מהבית, באמצעות זום, למשל.
ניתן לבנות גם סדנאות היברידיות המשלבות כל אחד מאופני ההדרכה (פרונטלי, אונליין ודיגיטלי). אופן לימוד זה מביא יתרונות רבים ומאפשר עדיין נגישות למרצה וגם מביא איתו אתגרים אותם נפצח ובהם נטפל.
שלבים ופעולות לפיתוח קורסים, הדרכות וסדנאות
- הגדרת הנושא והמטרה
- זיהוי וגיבוש קהל היעד
- חקר מתחרים
- דיוק היתרון והבידול היחסי
- חידוד החזון
- ניתוח S.W.O.T
- חידוד ודיוק מסרים
- פיצוח תכנים
- הכנת סילבוס
- עריכת והשבחת תוכן (כולל פתיחים, סגירים, שכתוב, הגהה)
- בניית מצגת (או עריכה והשבחת מצגת קיימת)
- כרטיסיות מנחה
- קבצי תרגול וחומרים נלווים
- הכנה לצילום והקלטה
- הקלטת וידאו ואודיו
- עריכת וידאו
- השבחת סאונד
- בקרת איכות
- תמלול והוספת כתוביות
רוצים להבין ביתר פירוט מהם מוצרים דיגיטליים?
אילו סוגים של מוצרים דיגיטליים יש שיכולים לשמש להרחבת מניפת המוצרים של העסק? למה עוד הם משמשים? מה היתרונות עבור הלקוחות או העובדים? וכמובן מהם שלל היתרונות עבור העסק,
סרטון קצר עם התשובות לשאלות האלו וגם מידע על שלבי ההפקה וההפצה.