מיני - קורס דיגיטלי: צעד ראשון למכללה דיגיטלית

על מגוון הייתרונות שבהפקת מיני-קורס דיגיטלי​

מיכל ליטבק - לוגו נורה

מאת: מיכל ליטבק - סל מוצרי תוכן למינוף העסק - יעוץ | הדרכות | פיתוח

מאמר - הפקת מיני-קורס דיגיטלי - מיכל ליטבק

הפקה של קורס דיגיטלי היא חוויה מהנה, מרגשת וכייפית. אבל כדי שהקורס יהיה איכותי, קולע למטרה ומתאים לקהל, יש להתייחס אליו כפרויקט. וכדרכם של פרויקטים, יש מספר שלבים אותם יש לבצע על מנת שבסופו של התהליך יהיה בידינו המוצר – ובמקרה הזה קורס דיגיטלי.

כמי שכבר עשור בעולם הקורסים הדיגיטלי, וכמי שליוותה כמות גדולה של הפקות קורסים דיגיטליים מכל הסוגים, אני יכולה לספר ולשתף שתהליך ההפקה של קורס עשוי להימשך מספר חודשים. ולא, אני לא מאמינה לכל מוכרי האשליות של "קורס ברגע", "קורס תוך שבוע", "כלי אוטומטי ליצירת קורסים". אשליות שיווקיות – לא בבית ספרי!

כאשר מגיעים אלי לקוחות ומעוניינים לפתח קורס דיגיטלי שמקיף "את כל הידע שלי" או בנושא מאוד רחב, אני ממליצה תמיד לעצור ולחשוב:

  1. האם יש לכם.ן פניות לעבוד על פרויקט בסדר גודל כזה? אני דוגלת בהפקה ב"מינימום עלות" ולכן עיקר ההוצאה היא "זמן".
  2. האם הקהל שלכם.ן יכול להכיל כזו כמות של ידע במוצר אחד?
  3. האם המחיר יהיה נגיש?
  4. האם אתם.ן מסוגלים לקחת את כל הידע שצברתם.ן ולהמיר אותו לקורס אחד?
 
לרוב התשובה, באופן לא מפתיע, היא "לא". 
 
כאן, אני תמיד מציעה את הייתרונות של הפקת מיני-קורס דיגיטלי כמוצר ראשון.
 
אז מה הם הייתרונות שבהפקת קורס דיגיטלי "צנוע" יותר?
  • זמן הפקה – תהליך העבודה על מיני-קורס הוא מהיר יותר. הוא מכיל פחות נושאים, הוא ממוקד לקהל ספציפי, הוא מכיל פחות תכנים לעיבוד, פחות חומרי עזר להכין, פחות דוגמאות, פחות תרגילים, פחות עבודת הקלטה, פחות עבודה עריכה – כל "הפחות" האלה הופכים את הקורס למהיר יותר להפקה.
  • עלות הפקה – מעצם היקפו המצומצם, עלות ההפקה מהירה יותר וניתן לבצע מרבית פעולות הפיתוח אפילו לבד או באמצעות מיקור חוץ במחיר שאינו גבוה.
  • ללמוד דרך המוצר – עם ליווי להפקת מיני-קורס תוכלו ללמוד את התהליך ואף להפיק מוצרים נוספים בהמשך.
  • מוצר זול או חינמי – מיני-קורס דיגיטלי הוא מוצר שניתן למכור במחיר נגיש לקהל. אז נכון, לא תתעשרו ממנו, אבל תזכו בחשיפה, בהיכרות עם הקהל ותבינו את הצורך של הקהל למוצרים עתידיים נוספים.
  • "שניים באחד" –  ניתן לאחד ולחבר מיני-קורסים לקורס אחד גדול, לאחר שיהיו ברשותכם במספר מיני-קורסים. למעשה, מיני-קורסים יכולים לשמש כמודולים או פרקים בתוך קורס אחד גדול כך שבהמשך הרווח הוא כפול: ניתן למכור כמוצר בודד וניתן למכור כחלק ממוצר גדול ויקר יותר.
  • אחד + אחד + אחד = מכללה דיגיטלית – כיוון שהפקת המוצר מהירה וקלה ניתן לסיים קורס אחד ולעבור לקורס הבא וכן הלאה, והנה, נוצרת לה מכללה דיגיטלית.

שווה, לא?

מיכל ליטבק

מעוניינים להפיק מיני-קורס דיגיטלי?

ליווי ברמת צעד-צעד לפיתוח מיני-קורס דיגיטלי – החל מהרעיון ועד המוצר המוגמר. השירות כולל פיצוח ופיתוח תוכן, הכנת מצגות נלוות, הקלטה ועריכה ועד התשתית השיווקית.

דילוג לתוכן